Verhuizing doorgeven
Gaat u naar onze gemeente verhuizen? Of verhuist u binnen onze gemeente? Dan kunt u uw verhuizing digitaal of schriftelijk doorgeven. U kunt ook een afspraak maken. Verhuist u vanuit het buitenland naar gemeente Echt-Susteren? Dan maakt u een afspraak.
Verhuist u vanuit het buitenland naar de gemeente Echt-Susteren? Maak dan een afspraak voor een eerste inschrijving of hervestiging.
Verhuist u van Echt-Susteren naar een andere gemeente? Dan meldt u de verhuizing bij uw nieuwe gemeente. U wordt dan automatisch bij ons uitgeschreven.
U kunt zich pas uitschrijven op een adres als u op een nieuw adres staat ingeschreven. Heeft u geen vaste woon- of verblijfplaats? Neem dan contact op met de organisatie MOVEOO. MOVEOO heeft opvanglocaties, in onder andere Sittard en Roermond.
Wanneer moet u een verhuizing doorgeven?
- Geef uw verhuizing binnen 5 dagen na de verhuisdatum door.
U kunt de verhuizing maximaal 4 weken vóór de verhuisdatum melden.
Meenemen
Neem uw legitimatiebewijs (id-kaart, paspoort of rijbewijs) mee naar de afspraak.
Kosten
Het doorgeven van een verhuizing kost niets.
Meer informatie
Hoe weet ik wie er op mijn adres staan ingeschreven?
Op MijnOverheid kunt u zien hoeveel bewoners er ingeschreven staan op uw adres. Log via onderstaande knop in met uw DigiD. Op de pagina die dan verschijnt klikt u in het linker menu op 'Identiteit' en dan op 'Bekijk persoonsgegevens'. Onder het kopje 'Adresgegevens' staat het aantal bewoners op uw adres.